PROČ JE DŮLEŽITÉ HLEDAT VLASTNÍ „PROČ“?

MARKETINGOVÝ MIX
25.8.2018
CO JE MARKETINGOVÝ PLÁN?
25.9.2018
Zobrazit vše

PROČ JE DŮLEŽITÉ HLEDAT VLASTNÍ „PROČ“?

Motivace, vnitřní naplnění a spokojenost – to jsou témata, na která stále častěji s klienty narážíme. Je to zřejmě dáno i tím, že velká část mých klientů je ve věku 35-45 let, kdy je přirozené se naším hlubším smyslem zabývat.

 

Každý si přejeme být spokojený a šťastný. Je jasné, že pro každého z nás štěstí a spokojenost znamená něco jiného. Záleží na našich hodnotách a celkovém nastavení. Někdo je šťastný, když je povýšen, dostane odměnu, nebo si koupí nový telefon. Někomu dělá radost večer strávený s rodinou, posezení s přáteli, cvičení, procházka, nebo třeba bytí sám se sebou…

 

BÝT ŠŤASTNÁ TADY A TEĎ

Všichni se jistě shodneme, že to, co je opravdu důležité, je uvědomění si prožitku v daný moment – to, že jsem šťastná tady a teď a ne až  poté, co na danou situaci vzpomínám, nebo v momentě, kdy ji plánuji.

 

Věřím, že schopnost prožívat jedinečnost okamžiku se dá naučit. Jde o to si najít jakoukoli pomůcku, která mi pomůže si v daný moment uvědomit, že jsem opravdu šťastná a spokojená.

Co se mi osvědčilo? Krátké spočinutí spojené s hlubokým nádechem, kdy se rozhlédnu kolem a plně vnímám sebe sama, ostatní i okolí a uvědomuji si nádheru tohoto momentu – nádheru bytí tady a teď. A čím častěji to dělám, tím častěji to samo „naskakuje“.

 

Při hlubším zkoumání této problematiky jsem si ale uvědomila, že štěstí je pomíjivé.To, že si koupíme novou věc, splníme své pracovní cíle, jsme povýšeni,…. to vše nás těší krátce, za chvíli je ten pocit pryč. Nikoho k další práci nepovzbuzuje fakt, že loni splnil cíle na 125%.  Co je tedy to, po čem vlastně všichni toužíme?

 

VNITŘNÍ NAPLNĚNÍ – TO JE TO, CO HLEDÁME

Studovala jsem různé prameny a věřím, že to, co hledáme, je vnitřní naplnění. Vnitřní naplnění je totiž, na rozdíl od štěstí, pocit mnohem hlubší a dlouhodobý. Výstižně to popisuje ve své knize „Start with why“ Simon Sinek, když říká:

„Rozdíl mezi štěstím a naplněním je jako rozdíl mezi líbit se a mít rád. Nelíbí se nám nutně vše, co naše děti dělají, ale přesto je milujeme. Naše práce nás také nemusí bavit každý den. Ale pokud víme, že to, co děláme a proč pracujeme, je smysluplné, tj. přináší vyšší užitek, se kterým vnitřně souzníme, tak se v práci cítíme naplněni každý den.“ (Proto se nám může stát, že přestože splňujeme cíle a „daří“ se nám, tak se necítíme vnitřně naplnění a spokojení. Je to tím, že naše vnitřní nastavení a naše vnitřní „proč jsem tady“ není v souladu s tím naší firmy.)

 

Vnitřní naplnění je tedy navázáno na to, že děláme to, co je v souladu s námi samými a je smysluplné, tj. přináší vyšší užitek. Jak říká Simon Sinek: „Štěstí přichází z toho, CO děláme. Naplnění přichází z toho, PROČ to děláme.“

 

JAKÉ JE VAŠE PROČ?

Každý z nás má své „PROČ“,  vnitřní důvod, proč je tady. Toto naše vnitřní „PROČ“ je také zdrojem naší vášně a inspirace. Pokud pak děláme věci, pracujeme pro zaměstnavatele, budujeme podnikání, které je v souladu s naším „PROČ“, tak nás práce naplňuje a baví každý den. Je naším hnacím motorem a motivací.

 

Proto, když s klienty řeším rozjezd podnikání či jeho dalčí rozvoj, nebo řešíme motivaci, pocit vyhoření…., tak jedna z prvních otázek, na kterou hledáme odpověď je: proč tady jsem, co mě naplňuje a zda to co nyní dělám, je v souladu s mým proč.

 

JAKÉ JE MÉ PROČ?

Inspirovat a pomáhat klientům nacházet způsoby, jak být v pracovním životě úspěšní, naplnění a usměvaví.  Proto jsem jejich partnerem pro strategické přemýšlení v oblasti marketingu a pomáhám jim rozvíjet jejich manažerské dovednosti. Společně tak dosahujeme toho, co chtějí, a tvoříme vzkvétající podnikání, které baví, naplňuje a obohacuje.

 

Jak to máte vy? Jaké je vaše PROČ?

 

Pokud se o této problematice chcete dovědět více, pak doporučuji:

Lucie Hejhalová
Mým posláním je inspirovat a pomáhat klientům nacházet způsoby, jak být v pracovním životě úspěšní, naplnění a usměvaví.  Proto jsem jejich partnerem pro strategické přemýšlení v oblasti marketingu a pomáhám jim rozvíjet jejich manažerské dovednosti. Společně tak dosahujeme toho, co chtějí, a tvoříme vzkvétající podnikání, které baví, naplňuje a obohacuje.