Nad rozjezdem podnikání přemýšlím již delší dobu a stále si říkám: rozjedu podnikání příští rok, do té doby mě snad napadne nějaká velká myšlenka, nebo se mi podaří najít místo na trhu, kde na mě čeká velká příležitost…
A tak se to opakuje každý rok, termín se stále odsouvá… Zní vám to povědomě? Pokud ano, tak nebědujte, toto se stává velkému množství lidí. Pokud ale chcete vybočit a konečně opravdu začít, tak musíte udělat něco, co jste dosud ještě neudělali – zkrátka něco jiného.
Říkáte si, co by to mělo být? Každé podnikání, aby dlouhodobě vzkvétalo, by mělo být v něčem odlišné od konkurence. Pak zákazníkům bude jasné, proč si mají koupit právě u vás a ne u vaší konkurence. Této odlišnosti se říká konkurenční výhoda.
V počátcích podnikání jste vy jako majitel zdrojem konkurenční výhody svého podnikání. A vaše konkurenční výhoda je založena na vašich silných stránkách. A o tom to právě je. Každý jsme jiný, každému jde a baví ho něco jiného, máme jiné postupy dělání stejných věcí,… zkrátka každý máme jiné silné stránky, které můžeme v podnikání využít a tím se od ostatních odlišit.
A protože jsme každý jiný, máme jiné přednosti a silné stránky, tak proto nemá smysl čekat na nějakou velikou příležitost. Ideální je využít vlastní silné stránky, protože tak budeme dělat to, v čem jsme lepší než ostatní a co nás baví a naplňuje.
Silnou stránkou je cokoli, co děláte výjimečně dobře.
Proto, když se v životě budete soustředit na své silné stránky, budete je využívat a dále se v nich vylepšovat, tak budete dělat to, co vás baví a v čem jste výborní a ostatní to i ocení – rádi vás za vaši práci zaplatí!